Let's play with... drama: Hands on Shakespeare

Attività laboratoriali su pagine del teatro shakespeariano, da accostare e preparare per la recitazione in inglese; confronto con sequenze filmiche e/o teatrali in versione originale; progettazione di un breve spettacolo da presentare verso la fine dell'anno scolastico, utilizzando anche risorse musicali, coreutiche o altro ispirate ai testi /temi scelti dal gruppo di studenti con il coordinamento degli insegnanti. Area disciplinare: letteratura e cultura inglese

Finalità:

- potenziare la competenza linguistica attraverso la recitazione

- motivare allo studio della letteratura con un approccio personale ai testi

- ampliare l'orizzonte culturale ed espressivo accostando vari generi artistici

- valorizzare le competenze già in possesso degli studenti in altri ambiti, rinforzando così la fiducia nelle proprie capacità

A.S. 2016/2017 - Midsummer Night's dream

Teatro in inglese 2016/2017

A.S. 2015/2016

The Drama Lab ‘Hands on Shakespeare’ consisted of many lessons with two English teachers of our school, who introduced different plays by Shakespeare as a topic, such as Romeo and Juliet, Macbeth, Hamlet and others. We were presented famous dialogues / monologues from the plays and during the lessons, in groups, every member of the class revised the plot of each play and thought about how to present them within a common framework. The point of the lab was to stage a performance at the end of the school year, which was about all of the stories that we revised in each lesson; we decided to rearrange them as if they were taking place nowadays. We had to work on the texts, on the scenes, the ‘costumes’, the music.

We recommend this lab because it was a great experience that helped us improve our English and our understanding of the language, but also put together all our ideas to create something new!

Laboratori di civiltà spagnola

Laboratori attivati presso il nostro liceo in collaborazione con insegnanti madrelingua dell' "Instituto San Fernando de la Lengua Española "

spa02

spa01